برای پیشگیری از چاقی و کاهش وزن ماندگار، ساختن فرهنگی جدید در غذا خوردن لازم است. فرهنگی که در نتیجه‌ی آن رفتارهای غذایی که موجب افزایش وزن می‌شوند، جای خود را نه به کم‌خوریِ موقت و غیر متعارف، بلکه به روش درست تغذیه برای داشتن یک وزن مناسب و ماندکار برای همه‌ی عمر می‌دهند تا علاوه بر تناسب اندام و ظاهر مناسب از بیماری‌های شایع در عصر حاضر یعنی دیابت، بیماری‌های قلبی و عروق و بدخیمی‌ها پیشگیری کند. در این کتاب راهکارهای کاهش وزن علمی و ماندگار با تاکید بر آموزش تغذیه‌ای درست به زبانی ساده بیان شده‌ است و دوری از خرافه‌های غذایی و روش‌های عجولانه و آسیب‌زننده برای کاهش وزن در آن مورد تاکید قرار گرفته است. رفتاردرمانی چاقی علاوه بر آشکار کردن ریشه‌های رفتاری ایحاد کننده‌ی اضافه وزن، سعی در نشان دادن رفتارهای غذایی جایگزین دارد و تلاش می‌کند که مرزهای لذت بردن در خوردن را به گونه‌ای تعریف کند که بتوان حتی از تنقلات و بسیاری از اقلام غذایی پرانرژی و به ظاهر چاق کننده در حد متعادل استفاده کرد و در عین حال به اهداف کنترل وزن رسید. با این حال چنین آرادی ای در تغذیه، از شایستگی مردمانی است که بتوانند حدود این آزادی را رعایت و برای سلامت زیستن جز دعاء تلاش هم کنند.

موضوع :
پدیدآورندگان :
ویراستار :
نمایه ساز :
شماره نشر :
موجود است؟ :
تعداد صفحات : 242 صفحه
شابک : 7 ـ 187 ـ 190 ـ 964 ـ 978
نوبت چاپ : اول
قطع : رقعی
جلد : 1
قیمت : تومان

سایر کتاب ها در این زمینه

تغذیه کودک و نوجوان
دکتر سید محسن مداح
الکتروکاردیوگرافی با سیگنال میانگین
دکتر علی‌رضا ملک‌راه
تغذیه و دیابت
دکتر سید محسن مداح
نشانگان تونل مچ دست
دکتر ابولقاسم پیروزی
میکروب شناسی سلولی در یک نگاه
دکتر حمیدرضا هنرمند